2019 m. rugsėjo 6–13 d. Artevelde universiteto Gento kolegijoje (Belgija) vyko tarptautiniai vasaros kursai „Kūrybiškumo principų naudojimas ergoterapijoje“.

Šiuose tarptautiniuose mokymuose drauge su studentais iš 16 Europos bei Azijos šalių dalyvavo ir Vilniaus kolegijos Sveikatos priežiūros fakulteto „Ergoterapijos“ studijų programos ER18 grupės studentai: Kornelija Valiukaitė, Veslava Citovič-Rul, Juventa Mudėnienė ir Nikita Kolomeičuk.

Pasak dalyvių, šioje jau dvidešimt pirmą kartą vykstančioje intensyvioje programoje didžiausias dėmesys buvo skiriamas būsimų specialistų kūrybiškui stimuliuoti bei ugdyti. Iš Norvegijos, Suomijos, Belgijos, Ispanijos, Austrijos, Šveicarijos atvykę dėstytojai, profesionalai-praktikai, dirbantys klinikose, paliatyviosios slaugos, sveikatos priežiūros įstaigose, ne tik dalijosi savo profesine patirtimi, bet ir vedė dirbtuves, leidžiančias pažinti skirtingas kūrybinių metodų sritis. Tarptautinėje vasaros stovykloje pirmą kartą dalyvavo specialistai iš Baltarusijos, Ukrainos, Vietnamo.

Demiclowns programos pritaikymas demenciją turintiems žmonėms, Pieter Vaes muzikavimo be instrumentų filosofija bei pritaikymas, Lucette Aubort Žemės meno teorija bei praktika, Maria Romero Morillo sienų tapyba jausmais ir spalvomis, Goele Van Dijk judesio terapija bei įstabios choreografijos šokis, atliktas studentų su negalią turinčiais kolegomis – tai tik dalis įspūdingų mokymų.

Susidomėjimo sulaukė ir lietuviškų popieriaus karpinių pristatymas Nacionaliniame vakare, kur buvo demonstruojama senoji karpymo technika, diskutuojama apie jos pritaikymą ergoterapijoje.

Diskusijos, dalijimasis patirtimi – svarbi šios programos dalis. Antrojoje dalyje studentai perkelė veiklose įgytas žinias į tiesioginį darbą su skirtingomis klientų grupėmis Gento įstaigose paneigdami išankstines nuostatas, pasitelkdami judesio, meno, muzikos, dramos įgūdžius.

Pasak šių kursų įkvėpėjo bei organizatoriaus Filip Dejonckheere: „… vienas iš ergoterapijos tikslų – atstatyti harmoningą kūno, minčių, emocijų ir socialinės aplinkos sąveiką, naudojant daugiafunkcines išraiškos priemones. Tad tikimąsi, kad ši intensyvi programa taps jaudinančia patirtimi ir gera pamoka kiekvieno dalyvio – būsimo ergoterapeuto – tolesniam asmeniniam bei profesiniam tobulėjimui“.

 

Juventa Mudėnienė,
ER18 gr. studentė

Jurgita Tuitaitė,
Reabilitacijos katedros lektorė