Kaip ir kiekvienais metais, Vilniaus kolegijos Verslo vadybos fakultetas pakvietė į tarptautinę studentų mokslinę praktinę konferenciją ,,JAUNIMAS BESIKEIČIANČIOJE VISUOMENĖJE“, šiemet – gruodžio 7 d.
Kamilė German, Sveikatos priežiūros fakulteto studijų programos „Kineziterapija“ studentė, SPF studentų mokslinės draugijos pirmininkė, – viena iš konferencijos pranešėjų, tarp kurių studentai, lektoriai, svečiai iš Lietuvos ir užsienio šalių. Kamilė konferencijoje pristatė savo atliktą tyrimą ir perskaitė pranešimą „Amžių imituojančio kostiumo „GERT“ poveikis supratimui mokytis apie senyvo amžiaus žmones“, mokslinė vadovė – lektorė Kristina Žukienė.
Jaunosios tyrėjos akiratyje – senyvo amžiaus žmonės, jų savęs ir aplinkos pajauta. Ar įmanoma suprasti seną žmogų, ypač jei dar pats nesi senas? Kiek apskritai galima įsijausti į kito žmogaus situaciją, būseną, fizinę būklę, pasijausti bent panašiai taip, kaip jaučiasi senas žmogus? Amžių imituojantis kostiumas „GERT“ leidžia realiai persikelti į senyvo amžiaus žmogaus gyvenimą, kai silpnėja regėjimas, klausa, raumenų jėga, stingsta sąnariai…Toks simuliatorius gali padėti medicinos studentams geriau pasirengti darbui su senais žmonėmis, pagerinti jų empatiją ir supratimą.
Tyrimo metu Kamilė nustatė, kad pagal Oficialiosios statistikos portalo pateiktą demografinės senatvės koeficientą, 2013 metais 100 vaikų (0-14 metų) atiteko 82 asmenys vyresni nei 65 metų amžiaus, o per 10 metų šis skaičius išaugo iki 134. Taigi daugėjant senyvo amžiaus žmonių, vis daugiau žmonių reikalinga medicininė pagalba. Todėl medicinos studentams svarbu išbandyti amžių imituojantį kostiumą „GERT“, kuris padėtų gerinti būsimų specialistų žinias, supratimą ir empatiją senyvo amžiaus žmonėms. Tyrimo tikslas – įvertinti amžių imituojančio kostiumo „GERT“ poveikį supratimui mokytis apie senyvo amžiaus žmones, o tikslui pasiekti iškelti trys uždaviniai: apžvelgti senyvo amžiaus žmonių skaičių Lietuvoje; įvardyti amžių imituojančio „GERT“ kostiumo panaudojimo galimybes remiantis meta-analizės rezultatais; išsiaiškinti amžių imituojančio „GERT“ kostiumo poveikį VIKO studentų supratimui mokytis apie senyvo amžiaus žmones. Uždaviniams įgyvendinti buvo pasirinkta literatūros apžvalgos, meta-analizės, anketavimo tyrimo metodai. Remiantis meta-analizės rezultatais, amžių imituojantis „GERT“ kostiumas naudojamas: gerinti sveikatos priežiūros specialistų empatiją ir supratimą; kurti metodus pacientams neįtraukiant į tyrimus sergančių asmenų; gerinti ir pritaikyti aplinkos infrastruktūrą senyvo amžiaus žmonėms. Įvertinus studentų individualų empatijos lygį, gauti rezultatai rodo, kad 69 proc. respondentų jaučia empatiją pacientams. Daugiausiai studentų įvertino, kad jų empatijos lygis po kostiumo išbandymo padidėjo 15 balų (59 proc.). Studentai sutiko ar visiškai sutiko (97 proc.), kad patirtis buvo naudinga. Na, o kad „GERT“ kostiumas buvo naudingas ruošiantis egzaminui, visiškai sutiko ir sutiko 63 proc. studentų.
Didžiuojamės ir sveikiname Kamilę, kurios pranešimas sekcijoje pripažintas geriausiu. Jos darbai – svarbus indėlis geresnei Sveikatos priežiūros fakulteto studentų mokslinės draugijos veiklos kokybei.
Daugiau nuotraukų rasite VIKO SPF Facebook ir Instagram įraše.